PDA

View Full Version : Hi all


hotaru_oz
10th July 2008, 02:13 AM
Hi
My name's Hotaru, I'm 24 and from Adelaide,
I used to love transformers when I was small, I never really got into Armada though.
I love G1 and have grown to enjoy animated.
My hobbies also include collecting comics, anime, manga, video games and I love to draw ^^

I have many favourite transformers Soundwave being my all time favourite followed closely by Sideswipe and Sunstreaker, Bluestreak, Starscream, Skywarp, Thundercracker, Ratchet, Prowl, Jazz and Bumblebee (I told you I had many favourites ^^)

STL
10th July 2008, 02:39 AM
Hi
My name's Hotaru, I'm 24 and from Adelaide,
I used to love transformers when I was small, I never really got into Armada though.
I love G1 and have grown to enjoy animated.
My hobbies also include collecting comics, anime, manga, video games and I love to draw ^^

I have many favourite transformers Soundwave being my all time favourite followed closely by Sideswipe and Sunstreaker, Bluestreak, Starscream, Skywarp, Thundercracker, Ratchet, Prowl, Jazz and Bumblebee (I told you I had many favourites ^^)

Welcome! I'm into comics and drawing too but I don't have the time any more to draw unfortunately. :( And don't worry, I think everyone found it hard to get into Armada. :)

Burn
10th July 2008, 06:36 AM
Welcome to the site. Please stow your sanity in the overhead baggage compartment, and you can check out any time you please but you can never leave.
Another fine example of why I shouldn't post when tired ...

GoktimusPrime
10th July 2008, 09:31 AM
http://i6.photobucket.com/albums/y227/goktimusprime/avatars/wb1.jpg

IMHO the Armada comics were pretty good. I liked how they showed Cybertron as a caste-divided society. I personally found the Worlds Collide Saga to be a tad disappointing, but it wasn't bad. Armada is a lot better if you can watch it undubbed (i.e.: Micron Legend). I've seen both Armada and Micron (http://www.youtube.com/watch?v=9gRknOEylgI) Legend (http://www.youtube.com/watch?v=bI15syyTNyY&feature=related) and the dubbing in Armada absolutely trashes Micron Legend. Just when I thought the dubbing in RiD was bad... after Armada I just gave up on the dubs so I've never seen Energon or Cybertron (only Super Link (http://www.youtube.com/watch?v=4dtf4-sB9vk) and Galaxy (http://www.youtube.com/watch?v=WIAH0gOt6hk) Force (http://www.youtube.com/watch?v=1Jo-yhWBg7c&feature=related) - the latter being my favourite amongst the three post-CR series; I've heard that the dubbing in Energon and Cybertron is even worse than Armada). The Energon comics were alright - I didn't find them as enjoyable as Armada. Of course, Energon was never completed because Dreamwave Productions went belly up - just as they were getting good at making TF comics too (their early TF comics were mediocre at best IMO... don't even start me about Pat Lee...).

http://www.tfarchive.com/comics/covers/Dreamwave/Armada/thumbs/Armada%2002.jpg (http://www.tfarchive.com/comics/covers/Dreamwave/Armada/Armada%2002.jpg)http://www.tfarchive.com/comics/covers/Dreamwave/Energon.jpg

1orion2many
10th July 2008, 09:41 AM
:)Welcome to the board, I like most Tf series but one of the ones you mentioned as far as I'm concerned is an absolute HORROR , Animated in case your wondering but don't worry there is a lot of people that disagree with me here on this board:D.

Pulse
10th July 2008, 11:03 AM
Hey Mate! :)

Mind the nutcases lying all over the floor... :p

iceburn
10th July 2008, 11:38 AM
allos hotaru!!!
arent all cartoons animated? jus kidding..have fun here

Robzy
10th July 2008, 11:48 AM
Greetings Hotaru! :)

Great to see yet another Adelaidian on the board! :D

Nova Prime
10th July 2008, 11:55 AM
Hey Hotaru,

I'm so glad you've decided joined us because that means I'm not the newest member anymore. Just kidding dude, I'm sure you're going to like it here, the guys are really friendly and extremely helpful. So sit back, relax, and enjoy your stay.

Sam
10th July 2008, 12:55 PM
Welcome to the forum! :D

TheDirtyDigger
10th July 2008, 01:10 PM
Hey there Hotaru. Welcome!:)
You'd be genechan's buddy, right?

Bartrim
10th July 2008, 01:53 PM
Hey there Hotaru. Welcome!:)
You'd be genechan's buddy, right?

TheDirty Stalker....er I mean Digger strikes again :p

BTW Hotaru Welcome to Ozfomers:)

TheDirtyDigger
10th July 2008, 02:06 PM
TheDirty Stalker....er I mean Digger strikes again :p



Haha BartBart!!! You been getting stand-up lessons from Pulse?:rolleyes::p

I haven't stalked anyone since those last set of charges were dropped!;)

Pulse
10th July 2008, 02:23 PM
Haha BartBart!!! You been getting stand-up lessons from Pulse?:rolleyes::p


Don't you know I'm the token "terrible comedian" 'round these parts? :p


- The man most often mistaken for Jerry Lewis and officially rumoured to be the lovechild of Peewee Herman and Amy Winehouse (Pulse)

hotaru_oz
10th July 2008, 04:29 PM
Thanks guys ^^ glad to be here and don't worry about my sanity, I lost that years ago lol

Hey there Hotaru. Welcome!:)
You'd be genechan's buddy, right?

yep sure am, :)

genechan
10th July 2008, 05:30 PM
ABOUT FRAGGING TIME YOU GOT HERE, WOMAN~!

:D

YAY~
The ultimate Soundwave fangirl is here

loophole
10th July 2008, 06:31 PM
Welcome aboard!!!!

the Adelaide crew is growing by the week sweeeet :)

Burn
10th July 2008, 07:53 PM
ABOUT FRAGGING TIME YOU GOT HERE, WOMAN~!

CHICK FIGHT!!!!

...

Okay little too excited. I'll just be over here in the corner.

Vector Sigma 13
10th July 2008, 08:07 PM
Gday and welcome.

Golden Phoenix
10th July 2008, 08:32 PM
Welcome to the boards.
What kind of games you into??

ABOUT FRAGGING TIME YOU GOT HERE, WOMAN~!

CHICK FIGHT!!!!


All we need is some mud and we're set

liegeprime
10th July 2008, 10:27 PM
MAbuhay and welcome to the boards! :D:D

Trailer Park Ninja
10th July 2008, 10:50 PM
Hello and welcome :)

Bartrim
10th July 2008, 11:22 PM
Don't you know I'm the token "terrible comedian" 'round these parts? :p


I know you are Pulse just trying to provide a bit of unhealthy competition:p

1orion2many
10th July 2008, 11:50 PM
Welcome to the boards.
What kind of games you into??



All we need is some mud and we're set

:confused:What's the mud for:confused:, Beauty masks. I must admit some of you guys on this board could do with a good beauty treatment where as i'm so pretty it hurts:p:D. I don't think any of our female members need the mud either:D

genechan
11th July 2008, 12:00 AM
Hotaru is a big Sonic fan, does that say much?

1orion2many
11th July 2008, 12:07 AM
:)I used to enjoy all the Sonic games but they seem to have lost some of the fun factor over the years:rolleyes:. we are talking about the blue Hedgehog here aren't we:confused:.

genechan
11th July 2008, 12:09 AM
yes, yes we are - well i hope so any way :)

Pulse
11th July 2008, 01:36 AM
I know you are Pulse just trying to provide a bit of unhealthy competition:p

Maybe we should combine our material & put on a gig at Next Year's Convention... :D

Atleast anything we do will be better than Craig McLachlan's efforts (http://www.youtube.com/watch?v=GJXft7VdGJI) :D

hotaru_oz
11th July 2008, 01:44 AM
ABOUT FRAGGING TIME YOU GOT HERE, WOMAN~!

:D

YAY~
The ultimate Soundwave fangirl is here

Lol you realise how addictive World of Warcraft is right?

Welcome to the boards.
What kind of games you into??

Sonic the Hedgehog, yes they have lost there fun factor over the years.
I also like playing World of Warcraft as you can see, arcade fighters like Street Fighter, SNK games, Tekken and Soul Calibur and eagerly awaiting Diablo III :)

genechan
11th July 2008, 11:38 PM
lets see how long Hotarus intro thread will last >D

hotaru_oz
11th July 2008, 11:55 PM
Probably not long I haven't said the magic five magic words lol......yet

dirge
12th July 2008, 12:15 AM
Probably not long I haven't said the magic five magic words lol......yet

"Free Transformer for every reply!"?

Robzy
12th July 2008, 12:17 AM
Probably not long I haven't said the magic five magic words lol......yetHasn't Genechan already done that for you? ;)


Atleast anything we do will be better than Craig McLachlan's efforts (http://www.youtube.com/watch?v=GJXft7VdGJI) :D:eek: Man - that was REAAALLLLLLYY Bad!


(I'm doing stand-up in a couple of weeks - I hope it goes better than this!)


.

hotaru_oz
12th July 2008, 01:00 AM
"Free Transformer for every reply!"?

nope I wish I that many Transformer's to give away, my collection is way too small.
The five magic words is a joke gene-chan came up with lol
the magic words are
"I'm a Transformers Fan Girl" lol
I think Gene-chan already said them for me though XD

Pulse
12th July 2008, 01:05 AM
I thought all newbies were supposed to have one of these welcoming threads (http://www.otca.com.au/boards/showthread.php?t=253)? :o

TheDirtyDigger
12th July 2008, 09:38 AM
the magic words are
"I'm a Transformers Fan Girl" lol


Well I think the five word magic reply from alot of the team here would be...

"Want to get married then?"


Welcome again hotaru!:) Good to have you on board!

GoktimusPrime
12th July 2008, 11:42 AM
If you'd like to, you can post a pic of yourself on the OzFormers members photo thread (http://www.otca.com.au/boards/showthread.php?t=222) :)

griffin
12th July 2008, 12:24 PM
Try to ease up on the obsession with fan-girls and their photos guys. It would be a bit off-putting to newbies who must think we are just a bunch o geeky fanboys who have never met a girl before. Rarity or not in Transformers fandom, I don't want newbies feeling pressured or uncomfortable about posting here.
It's probably why most of them are never heard from again after introducing themselves and having some of you guys over-obsessing about them being female and wanting them to post a photo for the 'trophy wall'.
Welcome them as a fan because of their similar interests, and try not to focus too much on what is different.

GoktimusPrime
12th July 2008, 01:56 PM
It was never intended to be a "trophy wall" but rather just something I made to remind people that female fans do exist and that it's not that unusual/uncommon a thing - i.e.: that it's not that big a deal. (-_-) Anyway, I've amended my last post to try to make my intention clearer. The OzFormers member photo thread exists for all members. :)

genechan
12th July 2008, 06:02 PM
It was never intended to be a "trophy wall" but rather just something I made to remind people that female fans do exist and that it's not that unusual/uncommon a thing - i.e.: that it's not that big a deal. (-_-) Anyway, I've amended my last post to try to make my intention clearer. The OzFormers member photo thread exists for all members. :)

Nah you guys just need proof the female transformer fans DO exist.

So when someone goes "girls do not like transformers", you can wip out the photos and say "take this" or some much better and witty comment ;)

Nova Prime
12th July 2008, 07:22 PM
Nah you guys just need proof the female transformer fans DO exist.

That's true, I didn't quite believe it myself at first, I always thought any girl who showed any interest in Transformers was being forced into it by their boyfriends.

Burn
12th July 2008, 07:52 PM
Nah you guys just need proof the female transformer fans DO exist.

Actually i'm still surprised to this day that some guys actually think they DON'T exist and need a constant reality check.

To me it was always logical that there'd be SOME females out there who'd be fans. Logical in that you'd be hard pressed to find something that was exclusive to one gender only.

Robzy
12th July 2008, 08:06 PM
To me it was always logical that there'd be SOME females out there who'd be fans. Logical in that you'd be hard pressed to find something that was exclusive to one gender only.Apparently Megan Fox was a fan! :rolleyes:

Nova Prime
12th July 2008, 08:35 PM
Actually i'm still surprised to this day that some guys actually think they DON'T exist and need a constant reality check.

To me it was always logical that there'd be SOME females out there who'd be fans. Logical in that you'd be hard pressed to find something that was exclusive to one gender only.

Personally, it's not that I think they don't exist, obviously Transformers appeals to both males and females, but I think it appeals to personality traits more commonly found in males. So when a female fan presents herself, it more often than not, comes across as a surprise to the male fans. This prompts some of the more gullible male fans to seek confirmation.

GoktimusPrime
12th July 2008, 08:59 PM
Nah you guys just need proof the female transformer fans DO exist.
One of my ex-gfs is a Transformers fan, so yeah - I don't need proof that they exist. :)

So when someone goes "girls do not like transformers", you can wip out the photos and say "take this" or some much better and witty comment
Bingo! :D Whenever people say that female fans don't exist, I whip it out so that they can have a nice big cup of stfu. :D

Paulbot
12th July 2008, 09:12 PM
Whenever people say that female fans don't exist, I whip it out so that they can have a nice big cup of stfu. :D

http://farm4.static.flickr.com/3068/2660977862_b9c11bd90f_o.gif
:D

genechan
12th July 2008, 11:12 PM
http://farm4.static.flickr.com/3068/2660977862_b9c11bd90f_o.gif
:D

*CRIES*

D: NO JAZZ

How can you be so mean Ironhide D:

Golden Phoenix
13th July 2008, 01:02 AM
That's true, I didn't quite believe it myself at first, I always thought any girl who showed any interest in Transformers was being forced into it by their boyfriends.

Is there a way to do that? It would certainly get my girlfriend off my back about my collection

Borgeman
13th July 2008, 01:42 AM
Is there a way to do that? It would certainly get my girlfriend off my back about my collection

we all share that pain :/

George

hotaru_oz
13th July 2008, 02:14 AM
So does my younger brother, his wife can't stand transformers but eases off on him about his collection since she's got her own Hello Kitty Collection growing.

Burn
13th July 2008, 11:01 AM
How can you be so mean Ironhide D:

When old as Ironhide you get grumpy and short tempered you will be too!

Nova Prime
13th July 2008, 03:18 PM
Is there a way to do that? It would certainly get my girlfriend off my back about my collection

Earn brownie points man. ;)

The_Damned
13th July 2008, 03:39 PM
hi welcome.

Autocon
13th July 2008, 03:56 PM
HII duno if ive already replied haha

have fun!!:cool:

hotaru_oz
13th July 2008, 07:25 PM
Hey guys ^^
glad to be here

genechan
13th July 2008, 07:35 PM
When old as Ironhide you get grumpy and short tempered you will be too!

that does not give him a excuse to kick Jazzy

hotaru_oz
13th July 2008, 07:43 PM
aw poor Jazzy, Ironhide is mean

Burn
13th July 2008, 08:42 PM
that does not give him a excuse to kick Jazzy

Maybe Jazz had it coming? Something along the lines of "GODDAMN KIDS! TURN YOUR DANG MUSIC DOWN CAN'T YA SEE I'M TRYING TO GET SOME SLEEP HERE! AND GET OFF MY DANG LAWN!" :p

genechan
13th July 2008, 08:47 PM
Maybe Jazz had it coming? Something along the lines of "GODDAMN KIDS! TURN YOUR DANG MUSIC DOWN CAN'T YA SEE I'M TRYING TO GET SOME SLEEP HERE! AND GET OFF MY DANG LAWN!" :p

gasp no~

*grabs Jazz* Bad Ironhide

hotaru_oz
13th July 2008, 09:27 PM
Jazz needs a hug

Burn
13th July 2008, 10:01 PM
Only Hot Rod does hugs.

http://img.photobucket.com/albums/v136/burnscrap/forumstuff/sigs/hugs.jpg

Pulse
13th July 2008, 10:14 PM
Maybe Jazz had it coming? Something along the lines of "GODDAMN KIDS! TURN YOUR DANG MUSIC DOWN CAN'T YA SEE I'M TRYING TO GET SOME SLEEP HERE! AND GET OFF MY DANG LAWN!" :p

Don't ya know that when you turn music up full blast inside of a box, it gets pretty loud... :D

hotaru_oz
14th July 2008, 01:30 AM
Only Hot Rod does hugs.

http://img.photobucket.com/albums/v136/burnscrap/forumstuff/sigs/hugs.jpg

ROFL
that guy doesn't look too happy

Burn
14th July 2008, 06:58 AM
I think it's a case of "Of all the Autobots to capture me it hard to be the one that turns into the dumbest Autobot leader in all of G1" :p

liegeprime
14th July 2008, 10:13 AM
This could be your new sig hehehe :D:D

http://i205.photobucket.com/albums/bb313/liegeprime/FanProf4.jpg

genechan
14th July 2008, 12:02 PM
This could be your new sig hehehe :D:D

http://i205.photobucket.com/albums/bb313/liegeprime/FanProf4.jpg

ROFL so damn true >D

and there is nothing wrong with loving Starscream :D LOL Sure he is a whiny little beeotch....but meh xD

GoktimusPrime
14th July 2008, 02:21 PM
ROFL
that guy doesn't look too happy
He looked a loooooooot worse a few moments later. ;)

Burn
14th July 2008, 03:27 PM
Yeah Hot Rod squeezes a little TOO tightly.

Thus proving that human and Cybertronian ... errrr ... "relations" just won't work. :p

GoktimusPrime
14th July 2008, 05:58 PM
technically that dude wasn't human though ;)

Burn
14th July 2008, 07:10 PM
Which just reinforces my statement! :p

Where oh where did this thread go astray ...

Tiby
14th July 2008, 08:03 PM
Welcome aboard!

hotaru_oz
14th July 2008, 11:53 PM
I think it's a case of "Of all the Autobots to capture me it hard to be the one that turns into the dumbest Autobot leader in all of G1" :p

Lol I know that's what I'd be thinking.


This could be your new sig hehehe :D:D

http://i205.photobucket.com/albums/bb313/liegeprime/FanProf4.jpg
ROFL so damn true >D

and there is nothing wrong with loving Starscream :D LOL Sure he is a whiny little beeotch....but meh xD

Lol I completley forgot about that but it is completley true, and Gene-chan is right there is nothing wrong with loving Starscream ^^


Where oh where did this thread go astray ...

quite awhile ago I think ^.^

Welcome aboard!

thanks ^^

genechan
16th July 2008, 09:20 PM
femme TFA Blitzwing goes "OH~~~~~~~~~~~~ I am freaking out"

hotaru_oz
16th July 2008, 09:35 PM
Blitzwing FTW
"So you weren't hearing voices in your head"
"You had a head in your head!"
lol
I would so love to cosplay as him one day

GoktimusPrime
17th July 2008, 12:13 AM
Meh... Gigatron nuttier than Animated Blitzwing. Animated Blitzwing only has three personalities - Gigatron has six (and then ten when he becomes Devil Gigatron). ;)

genechan
17th July 2008, 12:17 AM
yeah, BUT he is cute like Blitzwing is - nor can dance

cha cha cha~!

hotaru_oz
20th July 2008, 05:43 PM
lol I have yet to see Blitzwing dance

GoktimusPrime
20th July 2008, 09:06 PM
I don't know about Blitzwing but here's a whole bunch of other Decepticons dancing (http://www.youtube.com/watch?v=nP6mF2JRl8g) :) (it's a parody of the Lucky Star opening (http://www.youtube.com/watch?v=ViEH57xQu1c&feature=related)) :D

hotaru_oz
24th July 2008, 01:14 PM
*falls off chair from laughter* oh my god that was hilarious